Najgorsze pomysły na własny biznes - tego nie rób

by - 05:56

Dowiedz się jakie są najgorsze pomysły na własny biznes i dlaczego warto je znać i omijać podczas zakładania własnego biznesu / biznesu online.

Prowadzenie firmy może być intratnym zajęciem, ale ślepo wierząc w swój plan, można się poważnie sparzyć. Przeczytaj, czego nigdy nie powinieneś robić, aby uniknąć porażki!

business-insider-gazeta
Jakie są najgorsze pomysły na własny biznes? - odpowiadamy.


Odtwarzanie działalności „rekina biznesu”

Magazyny dla przedsiębiorców oraz programy telewizyjne pełne są opowieści „selfmademanów”, którzy postawili wszystko na jedną kartę i od budki z kebabem doszli do posiadania sieci restauracji w całej galaktyce. Do takich historii należy mieć jednak dystans! Nigdy nie wiadomo bowiem, ile jest w nich prawdy, a poza tym coś, co udało się komuś przedsiębiorczemu, nie musi przynieść zysku innym osobom.

kalkulator-na-biurku-najgorsze-pomysly-biznes

Zaczynanie od ogromnego kredytu

Kredyt na rozpoczęcie własnej działalności często jest nieunikniony – prowadzenie firmy wiąże się przecież z inwestowaniem w nią. Nie powinieneś jednak zaczynać od najwyższego kredytu, jaki tylko możesz zaciągnąć – w razie niepowodzenia będziesz wówczas kompletnie zrujnowany.

usd-dolar-zdjecie
Bez odpowiedniej analizy rynku możesz na prawdę zagwarantować sobie stres i ryzyko utraty pieniędzy

Pomijanie analizy rynku

Chcesz otworzyć butik z luksusową odzieżą? Super, ale pamiętaj, że jeśli stanie on w ubogiej dzielnicy, nie będziesz miał klientów. Podobnie ma się rzecz z otwieraniem kolejnej wegetariańskiej knajpy w hipsterskiej dzielnicy. Zanim zabierzesz się za inwestowanie, oceń – także przy pomocy profesjonalnych analiz – jaka działalność ma w danym miejscu szanse na powodzenie.

wiezowiec-najgorsze-pomysly-na-biznes


Inwestycja wszystkich środków w jeden model

Wiele firm zaczyna swoja działalność od opracowania jednego modelu jakiegoś produktu – na przykład telefonu albo myszki komputerowej. Pamiętaj jednak, że tylko osoby elastyczne mają szanse na sukces – nawet jeśli na jeden „złoty wynalazek” będzie spory popyt, Ty będziesz musiał przez cały czas patrzeć w przyszłość. Do tego zaś potrzebne są środki.

konstrukcja-pracownik-najgorsze-pomysly-na-biznes


Rezygnacja przy pierwszych trudnościach

Prowadzenie firmy to wiele wzlotów, ale także liczne upadki. Osoba, która decyduje się na własną działalność, powinna przygotować się na to, że będzie musiała sobie radzić także w „latach chudych”. Niezadowoleni klienci, problem z dostawcami, źle zainwestowana część kapitału – to wszystko nie jest jednak powodem, aby się poddawać!

Naiwna wiara w „pewniaki”

We współczesnym systemie gospodarczym nie istnieje coś takiego, jak pewna branża. Owszem, istnieją dziedziny, w których o wiele łatwiej jest osiągnąć sukces, ale prognoz nigdy nie można traktować jako prawdy objawionej. Kryzys gospodarczy, jakiego byliśmy świadkiem parę lat temu, unaocznił wielu przedsiębiorcom, że nawet „pewniak” może upaść. Wybierz zatem branżę intratną, ale ufaj też samemu sobie!

Prowadzenie firmy  jest z jednej strony sztuką, a z drugiej – rzemiosłem. Ucząc się na błędach innych, zwiększasz szanse na zostanie zamożnym i spełnionym człowiekiem.

You May Also Like

35 komentarze

  1. Super rady, szczególnie to żeby nie wierzyć w mrzonki i łatwo się nie poddawać. Nie każdy o tym pamięta, tak samo jak zakładając własny biznes, nie pamięta się o tym, że należy się rozliczać ;) warto zrobić research nt. biur rachunkowych itd, bo jest teraz tego od groma - jak dla mnie http://www.ec-biuro-rachunkowe.pl/ - best

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam z przyjacielem założoną spółkę, co prawda na początku nie dysponowaliśmy taką wiedzą jak teraz, ale pomogli nam specjaliści i kupiliśmy już gotową spółkę na w spolka.org. Biznes już rozkręcony i można powiedzieć, że twardo stoimy na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie kredyt odpada, trzeba najlepiej zdobyć kapitał a następnie firmę otwierać. I rzecz jasna trzeba mieć na względzie stały dopływ gotówki a z tym bywa różnie, bo klienci nie zawsze płacą w terminie. Dla takich wypadków przygotowana jest usługa faktoringu http://nfg.pl/ , która jest bardzo popularna zwłaszcza wśród freelancerów i mikroprzedsiębiortw

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno jeśli planujecie prowadzić własny sklep internetowy warto jest zdecydować się na sprawdzenie tutaj https://sellintegro.pl/content/7-wyszukiwarka-integracji-cennik-sellintegro czy na przykłąd do waszego skryptu nie ma jakis ciekawych ułatwiających pracę modułów i integracji. Wydcaje mi sie, że na pewno to będzie dobre rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że skoro jesteśmy w temacie biznesu i prowadzenia własnej firmy, to na pewno zainteresuje was oferta od https://craftware.pl/oferta/dla-dzialu-it/ Oferują nowoczesny systemy i aplikacje dla firm, ktore usprawniają wszelkie procesy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sam biznes w internecie w postaci sklepu www https://www.cashbill.pl/blog/ciekawostki/jak-zaczac-biznes-internetowy-wlasny-sklep-internetowy-krok-po-kroku/ to jest na pewno dobry pomysł, ale musimy zrealizować go z głową. W innym przypadku niestety będzie nasz sklep jednym z tysięcy które pozostaną nieznane.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mało jaka firma ruszyła ze swoim biznesem bez pomocy instytucji finansowej. Ważne jednak jest to, aby korzystać ze sprawdzonych ofert. Z tego co wiem, to wiele firm - zarówno mniejszych i większych, chwali sobie pomoc ze strony https://multiinicjatywa.pl/ Warto sprawdzić ich ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy pomysł jest zły jeśli nie wiemy jak prowadzić firmę. Ja miałem ogromne trudności w prowadzeniu mojej restauracji. A to co sprawiało mi najwięcej trudu była reklama mojej restauracji. Po miesiącach, w których moja firma nikła na wrocławskim rynku restauracyjnym, zdecydowałem się wynająć firmę https://www.vizer.pl/, zajmującą się prowadzeniem kampanii reklamowych. Robią to świetnie i teraz wiele osób kojarzy mój lokal :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem każdy pomysł jest dobry, trzeba mieć jedynie odpowiednie podejście. Świetnym rozwiązaniem jest także archiwizacja dokumentów, np https://www.archiwizacjadokumentow.com.pl/ która w znacznym stopniu usprawni działania firmy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobry tekst, warto wiedzieć czego nie robić.A co do tego co należy robić to koniecznie trzeba zadbać o widoczność na wydarzeniach branżowych. Na pewno nie jedzie się z gołymi rękoma, rollupy, ścianki tekstylne https://adlove.pl/pl/scianki-tekstylne-141/ to podstawa tak aby wyróżnić się z tłumu i kogoś zainteresować naszą ofertą

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dla mnie to nie ma złych pomysłów tylko złe realizacje:D Na pewno reklama jest bardzo ważna. Postawcie tu na https://martis-consulting.pl i rozwińcie dobrze swój biznes

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Różne są pomysły i możliwości, ale wydaje mi się, że nie można niektórych z tych biznesów uznać jako najgorsze, bo to zależy od tego, jaki ktoś ma biznes plan i pomysł na siebie. Ja mam w planach otwarcie własnego sklepu i mimo tego, że jest konkurencja spora to spróbuję się wybić. Już mam załatwiony system płatności nawet, bo wybrałam https://www.przelewy24.pl/ Z nimi umowa to szybka sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  17. A gdybyście potrzebowali magazyn do swojej firmy, to na stronie: https://kangu24.com/pl/magazyn-self-storage-warszawa-mokotow/ jest oferta dotycząca jego wynajmu w Warszawie. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie, więc polecam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł! Akurat ja mam już za sobą wiele spalonych pomysłów i teraz zastanawiam się, co zrobić, aby z wszystkim było mi łatwiej. Może macie jakieś sprawdzone pomysły? Wiem, że dość dobrym jest skorzystanie sobie z usług firmy http://pracaelastyczna.pl/outsourcing-plac-czy-to-sie-oplaca/ która oferuje outsourcing płac i kadr.

    OdpowiedzUsuń
  19. No niestety domyślam się, że czasami pomysły na biznes są różne, ale czasem można się z nich wybronić i nawet najmniej rentowny plan okazuje się być pomysłem na sukces. Bez względu na to powinniście zerknąć sobie na stronę http://biznes4you.pl/czy-w-twojej-firmie-jest-potrzebny-audyt-kadrowo-placowy/ Tam poznacie informacje o audycie kadrowo-płacowym. Myślę, że warto się zdecydować.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Na takich blogach zazwyczaj jest duzo informacji "co rob". podoba mi sie to ze tutaj mamy druga strone medalu. Trzeba powalczyc z marketingiem, wizerunkiem firmy (warto sprawdzic: https://www.iso.org.pl/uslugi-zarzadzania/wdrazanie-systemow/systemy-bezpieczenstwa-informacji/tisax/) oraz jakoscia produktu. Jak to sie uda to juz idzie z górki:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Prowadząc własną firmę, moim zdaniem nalepży takę wiedzieć co dokładnie reguluje prawo gospodarcze. Jeśli chcecie się tego dowiedzieć, polecam wam zajrzeć na tę stronę https://slowlajf.org.pl/prawo-gospodarcze-co-tak-wlasciwie-reguluje/ . Znajdziecie tu na pewno sporo przydatnych informacji na ten temat, z którymi warto się zapoznać

    OdpowiedzUsuń
  23. Często jest tak, że pierwszy pomysł nie wychodzi, nie ma co się zrażać. Każdy uczy się na błedach. Tu może i system od http://zimbra.pl przyda się w waszym biznesie?

    OdpowiedzUsuń
  24. Najczęściej są to złe realizacje, a pomysły nie zawsze są złe. Do wszystkiego trzeba się oczywiście przygotować. Może działacie w handlu? Eksportując towar na wschód firm https://ccrw.pl/deklaracja-unii-celnej/ na pewno wam się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy tekst, aby prowadzić biznes watro również skorzystać z usług doradczych (haccp-polska.pl)

    OdpowiedzUsuń
  28. No, w końcu ktoś się odważył to opisać. Ja Wam powiem, że nie jest łatwo dziś zrezygnować z biznesu, ale jeśli trzeba, to trzeba. Dodam może, że prognozy tego rodzaju https://kredytybialystok.com/polski-przemysl-w-dobie-covid-i-prognozy-na-2022/ nie napawają optymizmem, przynajmniej mnie. Mój biznes może się nie utrzymać.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo pomocny artykuł. Myślę, że własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes dla osób początkujących. Na rynku dostępne są specjalne platformy które ułatwiają prowadzenie takiej firmy.
    https://prestaguru.pl/

    OdpowiedzUsuń
  30. E-commerce jest doskonałym pomysłem na biznes, jednak istotne jest, aby dobrze zapakować produkty. Bardzo dobra jest ta oferta taśm pakowych https://tcmservice.pl/pl/tasmy-pakowe , która bez wątpienia Cię zainteresuje!

    OdpowiedzUsuń
  31. Franczyza to sprawdzony model biznesowy, który pozwala uniknąć wielu błędów początkujących przedsiębiorców. Oferując wsparcie, szkolenia i gotowy koncept, staje się atrakcyjnym wyborem na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  32. Artykuł merytoryczny, jak najbardziej trzeba brać wiele czynników przed rozpoczęciem biznesu/inwestycji. Ja np. chciałem kiedyś założyć sklep i na szczęście trafiłem na Pana Bartosza, który wytłumaczył mi z czym się to wszystko je i jakie jest ryzyko sklepu internetowego z kilkoma produktami. Dziś mam sklep z dropshippingiem i sobie bardzo chwale. Grunt to znaleźć dobrego specjaliste np. https://cyberiusz.pl/sklepy-internetowe

    OdpowiedzUsuń